October 20, 2008

Komentarku Entriku

"Komentar Aku yang Aku fikir harus dijadikan Entri Aku."

Jika melihat pada umur.
Lihat juga pemikirannya.
Lihat juga isi hati kita.

Bak kata seorang sahabat :

Bicarasamaawan.wordpress.com

"Cinta tidak semestinya dinilai pada jodoh. Cinta dinilai dari sudut sejauh mana kita mengejarnya untuk bersama-sama kita. Jodoh kita letakkan di hujung sudut selepas kita berhempas pulas berkejaran cinta."

hahahahaha...

Jadi berlaku sesuatu yang tak terduga itu bukan ukuran sebenarnya tetapi ujian buat kita. Tetapi bagaimana kita membuat sesuatu hubungan itu lihatnya amat bernilai bagi kedua-dua pihak. Ibarat nak lepas memang tak sanggup, nak genggam kuat sangat takut sakit. Nak belai sangat pun takut menjadi-jadi. Nak Kongkong takut sakit hati.

Fikir-fikirkanlah.

Ujian itu menguji keutuhan sebuah perhubungan jadi jangan la selalu mengeluh serta menyalahkan sebelah pihak. Harus lihat diri sendiri dahulu dan juga selalu toleransi. Mungkin dengan cara ini kita dapat lihat di satu sudut yang terpendam sangat jauh dan kita pasti akan bertanya.

"Kenapa ia jadi begitu?"

"Owh, patutlah jadi begitu."

Dan pabila kita sudah melihat sesuatu itu dengan cukup jelas. Hati kita yang akan membuat keputusan siapa itu yang akan miliki hati ini dan otak kita akan buat penilaian sejauh mana ia mampu memberi kebahagiaan pada hidup kita.

Jadi tepuk dada tanya selera.
Soal hidup bukan hal main-main.

2 comments:

heelsaiztiga said...

soal memilih siapa yang akan hidup dengan kita pun bukan main2. (:

BesaqKichik said...

Benar Bangat.
:)