February 17, 2009

Aku Sudah Jadi Bodoh

Adakalanya Aku rasa pelik kenapa tulisan tangan Aku sudah kembali seperti dahulu. Kenapa harus begini jadinya. Aku sangat berharap kepala Aku tidak memaksa tangan Aku untuk menulis apa yang tak tercapai dek akal Aku. Aku sudah membuat tulisan Aku jadi karut dan kalut kerana sering memaksa tulisan itu di tulis..

Aku sudah jadi bodoh

Seringkali Aku menulis sering kali itu juga Aku tidak berpuas hati dengan apa yang Aku tulis mungkin itu normal buat seorang penulis. Aku... Adakah Aku seorang penulis? Aku bingung mungkin Aku bukan penulis profesional.

Aku hanya minat menulis.
Kotak pemikiran Aku sampai di sini.
Aku sudah jadi bodoh.

Kadang-kadang lagi banyak kita tahu lagi banyak yang kita tak tahu dan kita terus belajar untuk ketahui dan sampai satu saat kita jadi bingung kenapa ia tidak pernah cukup dan kenapa ia tidak pernah jelas?

Aku sudah jadi bodoh.
Bodoh ke Aku.

Tidak....

Aku tidak bodoh.
Aku sentiasa belajar dan adakalanya Aku tercicir sesuatu.
Aku tidak bodoh.

Dimana otak yang Aku simpan.
ia hilang cuma seketika
satu ketika ia akan kembali
meraih simpati untuk keluar
kerana
kepadatan ilmu di minda kepala

Apa yang Aku tulis diatas tidak jelas bukan
jadi itulah kekurangan Aku
bukan Aku sahaja
Adakalanya kita hilang punca untuk menulis.

AKU MAHU BEREHAT.

p/s : "Tiada manusia yang bodoh dan pandai. Yang ada manusia bodoh pandai malas rajin."

1 comment:

Sari Dahlia said...

aku sudah jadi bodoh...kerana PeTA